
Reading time: 3 min
01/06/22
AC Milan tworzy projekt NFT
Włoski profesjonalny klub piłkarski AC Milan opublikuje swój pierwszy w historii projekt NFT we współpracy z giełdą kryptowalutową BitMEX. Dochód z tego tytułu ma trafić do “Fondazione Milan”, która pełni funkcję organizacji charytatywnej klubu. Dlaczego doszło do nawiązania współpracy pomiędzy podmiotami? Co przewiduje klub w związku ze stworzeniem własnego NFT? O tym piszemy poniżej!
Limitowana kolekcja NFT
Limitowana kolekcja będzie zawierała 75 817 NFT, liczbę reprezentującą pojemność stadionu klubu San Siro. Przedstawia trójwymiarowy obraz koszulki znalezionej w Sudanie Południowym przez duńskiego fotografa wojennego Jana Grarupa, który był w tym kraju i dokumentował rozległe powodzie w grudniu zeszłego roku. BitMEX nawiązał współpracę z AC Milan, aby przyczynić się do projektu, zapewniając zniżki handlowe i „inne korzyści” pierwszym 10 000 użytkownikom, którzy dokonają zakupu tokena w przedsprzedaży. BitMEX przekaże również darowiznę na rzecz “Fondazione Milan”, kupując samemu znaczną ilość NFT. Zgodnie z zapowiedzią, klub twierdzi, że dochody przyczynią się do finansowania akcji charytatywnych na całym świecie, w szczególności wspominając trwający kryzys na Ukrainie i projekt UNICEF w Sudanie Południowym.
Czym charakteryzuje się token?
Współpracując z giełdą BitMEX i platformą NFT FanSea, skupioną na instrumentach pochodnych, AC Milan wystawia na aukcję limitowaną edycję 3D NFT specjalnej koszulki „Rossoneri” z charakterystycznymi czerwono-czarnymi paskami klubu z Sudanu. Stworzony przez platformę “FanSea” z pomocą zrównoważonej technologii, 3D NFT mogą być kupowane przez fanów od 14 kwietnia. Każde NFT będzie kosztować 45 GBP (funtów szterlingów), a łącznie do sprzedania jest 75 817 NFT. Ta cyfra jest ukłonem w stronę stadionu San Siro, który ma taką właśnie pojemność. Po aukcji użytkownicy mogą uzyskać dostęp do 3D NFT w aplikacji “FanSea”, która ma zostać uruchomiona dwa tygodnie później tj. 29 kwietnia.
Jakie podejście do sprawy ma klub?
Sam AC Milan jest potężnym podmiotem, który posiada znaczne zasoby finansowe. Nie dziwi zatem nikogo, że angażuje się w akcje charytatywne na różnych płaszczyznach.
„To wyjątkowy moment dla klubu, ponieważ wyrusza on w podróż na nowe terytorium w imię miłości. W naturze AC Milan leży odkrywanie nowych innowacyjnych sposobów na zaangażowanie się w międzynarodową rzeszę fanów liczącą ponad 500 milionów ludzi, przy jednoczesnym poszerzeniu wartości i wiedzy o sporcie, dlatego jesteśmy dumni, że możemy połączyć te dwie różne strony naszego klubu w jeden projekt”
– powiedział w oświadczeniu dyrektor ds. dochodów AC Milan Casper Stylsvig.
FanSea. jako podmiot technologiczny odpowiadający za przeprowadzanie tokenizacji także pozytywnie wypowiada się na temat powyższego zdarzenia:
„W ramach tego specjalnego projektu charytatywnego we współpracy z jednym z najbardziej kultowych klubów na świecie dzielimy pasję do sportu i chcemy wziąć na siebie część odpowiedzialności za pomoc osobom i dzieciom, które znalazły się w niekorzystnej sytuacji. Dzięki temu pierwszemu NFT non-profit , AC Milan wkracza na nowy teren i będzie wspierany przez BitMEX oraz FanSea w przyszłości”
– dodał dyrektor generalny i założyciel FanSea Alexander Schlicher.
Miejmy nadzieję, że ten klub da asumpt do tego, by inni sportowcy i gwiazdy również rozpoczeły swoją przygodę z technologią blockchain, NFT i pomaganiem słabszym.