Crypto.com anulował 5 letnią umowę sponsorską z UEFA Champions League

Reading time: 2 min

02/09/22

Views: 180

Crypto.com anulował 5 letnią umowę sponsorską z UEFA Champions League

W ramach umowy Crypto.com przejąłby rolę sponsora od Gazpromu, rosyjskiej wielonarodowej korporacji energetycznej z większościowym udziałem państwa.

Giełda kryptowalut Crypto.com wycofała się z pięcioletniej umowy sponsorskiej z Ligą Mistrzów UEFA, rozgrywkami piłkarskimi organizowanymi przez Unię Europejskich Związków Piłkarskich.

Sponsoring był wart 495 milionów dolarów, jak podają media Fortune. Crypto.com anulował umowę ze względu na obawy regulacyjne w Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech, z kwestiami prawnymi dotyczącymi zakresu licencji na działalność i handel.

W marcu UEFA pierwotnie anulowała kontrakt Gazpromu po inwazji Rosji na Ukrainę. W ramach umowy Crypto.com przejąłby rolę sponsora od Gazpromu, rosyjskiej wielonarodowej korporacji energetycznej z większościowym udziałem państwa.

Crypto.com w ciągu ostatniego roku entuzjastycznie podszedł do reklamy sportowej. W listopadzie ubiegłego roku Crypto.com podpisał 20-letnią umowę z Staples Center w Los Angeles za 700 milionów dolarów. W czerwcu ubiegłego roku giełda zainwestowała umowę sponsorską o wartości 100 milionów dolarów w wyścigowe sporty motorowe Formuły 1. Ponadto, w październiku ubiegłego roku Crypto.com zainwestował 100 milionów dolarów w reklamę z udziałem hollywoodzkiego aktora Matta Damona - kampanię, która była prowadzona w ponad 20 krajach przez kilka miesięcy, ponieważ giełda chciała wykorzystać ubiegłoroczną hossę.

Rynek kryptowalut od dwóch lat przeżywa załamanie, co miało znaczący wpływ na branżę sponsoringu sportowego.

Kilka firm kryptowalutowych rzuciło miliardy dolarów na sponsoring sportowy w 2021 roku. Jednak od tego czasu ceny kryptowalut gwałtownie spadły, prowadząc do tego, co jest znane jako zima kryptowalut.

W rezultacie większość firm ograniczyła koszty. Firmy, które w zeszłym roku mocno chlapnęły funduszami na transakcje sportowe, ostatnio obniżyły koszty. W czerwcu giełda kryptowalut FTX wycofała się z rozmów o sponsorowaniu naszywki na koszulkę z MLB's Los Angeles Angels, amerykańską zawodową drużyną baseballową z siedzibą w rejonie Los Angeles. Inna umowa dotycząca naszywki między FTX a NBA's Washington Wizards, amerykańską profesjonalną drużyną koszykarską z siedzibą w Waszyngtonie, również została anulowana wraz z załamaniem rynku. Zaskakujące będzie to, czy jakiekolwiek nowe znaczące sponsoringi kryptowalutowe zostaną wdrożone podczas tego spowolnienia.