
Reading time: 2 min
21/07/22
FIFA chce się przenieść do metaverse?
FIFA, największy na świecie organ zarządzający piłką nożną, złożył podobno wniosek o rejestrację znaków towarowych, starając się przenieść doświadczenia, które powstaną podczas Mistrzostw Świata w 2026 roku, do metaverse.
Wiadomość o złożeniu wniosku o znak towarowy została po raz pierwszy ujawniona przez Mike'a Kondoudisa, licencjonowanego prawnika USPTO, który ujawnił, że wniosek został złożony 14 lipca tego roku. Jak pokazano w zgłoszeniu znaku towarowego, część ujawnionych fizycznych przedmiotów, które FIFA planuje zdigitalizować, obejmuje sklepy detaliczne z wirtualnymi towarami i wirtualną odzieżą, nakryciami głowy, okularami i sprzętem sportowym.
W ramach agresywnych starań, aby stać się organizacją skoncentrowaną na metaverse, FIFA planuje również zintegrować niektóre ze swoich podstawowych usług finansowych i pieniężnych jako część metaverse.
Organ zarządzający piłką nożną, FIFA, zwiększa swoje zainteresowanie ekosystemem blockchain.
Organizacja niedawno ogłosiła, że nawiązała współpracę z co najmniej dwoma startupami kryptowalutowymi: Algorand i Crypto.com. Algorand opracuje cyfrową strategię FIFA i będzie służyć jako jej partner blockchain, podczas gdy Crypto.com będzie służyć jako oficjalny partner wymiany FIFA.
Jest to tylko jeden z wielu ostatnich ruchów organizacji, aby wejść w przestrzeń kryptowalutową. Ogłoszenie przychodzi po ujawieniu raportu z zeszłego roku, w którym wyszczególniono, że FIFA obecnie bada wiele różnych sposobów włączenia kryptowaluty do swoich operacji (w tym wykorzystanie technologii blockchain do sprzedaży biletów), co może spowodować pewne poważne korzyści dla fanów na całym świecie.
Według oświadczenia wydanego przez FIFA, "Wykorzystanie technologii cyfrowych, takich jak rzeczywistość wirtualna (VR), rzeczywistość rozszerzona (AR) i sztuczna inteligencja (AI), to przykłady tego, jak możemy sprawić, że piłka nożna będzie jeszcze bardziej angażująca dla naszych fanów."