
Reading time: 2 min
23/10/22
INTERPOL tworzy globalną jednostkę policji w metaverse
INTERPOL utworzył globalną jednostkę metaverse, która ma funkcjonować na całym świecie.
Wiadomość ta została ogłoszona w oświadczeniu prasowym wydanym podczas 90 Zgromadzenia Ogólnego INTERPOLu w New Delhi w Indiach. Metaverse będzie działać za pośrednictwem INTERPOL Secure Clouds, co ma gwarantować jej obiektywność.
Platforma INTERPOLu umożliwi zarejestrowanym osobom interakcję z innymi funkcjonariuszami za pośrednictwem ich awatarów, zwiedzanie wirtualnej repliki siedziby INTERPOLu w Lyonie we Francji, bez względu na fizyczną lokalizację użytkownika, a nawet zapisanie się na zaawansowane programy szkoleniowe w zakresie analizy kryminalistycznej i innych umiejętności policyjnych, gdy w pełni rozpocznie swoją działalność.
Organy ścigania mogą korzystać z metaverse na wiele sposobów, w tym do pracy zdalnej, tworzenia sieci, zbierania i zabezpieczania dowodów z miejsc przestępstw oraz prowadzenia szkoleń.
Wraz ze wzrostem populacji użytkowników Metaverse i ulepszeniem technologii, niewątpliwie pojawi się więcej przestępstw, które mogą być popełnione - w tym przestępstwa przeciwko dzieciom i kradzież danych - które mogą stanowić wyzwanie dla agentów organów ścigania, ponieważ nie wszystkie przestępstwa popełnione fizycznie są skategoryzowane jako oszustwa, gdy są popełnione w Internecie.
Metaverse stało się czymś więcej niż tylko platformą do gier. Coraz więcej osób i korporacji wykorzystuje już metaverse do codziennych czynności, takich jak praca, nauka, zakupy i spotkania towarzyskie.
Według Madana Oberoi, dyrektora wykonawczego ds. technologii i innowacji w INTERPOLU, "rozpoznając te zagrożenia na wczesnym etapie, możemy współpracować z zainteresowanymi stronami, aby opracować wymagane ramy regulacyjne i zamknąć potencjalne rynki przestępcze, zanim zostaną całkowicie uformowane."
Popularny sklep detaliczny w Stanach Zjednoczonych, Walmart również wykazał zainteresowanie uruchomieniem własnego metaverse, które może zwiększyć doświadczenie zakupowe klientów.