OpenSea pozwane za zablokowanie konta

Reading time: 3 min

26/01/23

OpenSea pozwane za zablokowanie konta

Użytkownik został oszukany, a OpenSea zamiast mu pomóc zablokowało mu konto, za co zostało pozwane

Kolekcjoner NFT pozywający OpenSea za zablokowanie jego konta po tym, jak został oszukany, nie jest odosobnionym przypadkiem, według prawnika prowadzącego jego sprawę

Inwestor zarzucił, że OpenSea w niektórych przypadkach ignorowało problemy i nie zapewniało właściwej pomocy swoim użytkownikom po tym, jak zostali oszukani lub zhakowani

Robbie Acres użytkownik OpenSea po tym jak jego NFT zostały skradzione poprzez oszustwo phishingowe, natychmiast zgłosił to do administracji OpenSea. Kolekcjoner NFT twierdzi jednak, że napotkał wiele trudności. Acres wyjaśnił, że:

Potrzebowali ponad 48 godzin na odpowiedź, do tego czasu skradzione aktywa zostały sprzedane, ponieważ kupujący znacznie je zaniżył, przedkładając tempo nad wartość.

Dodatkowo platforma, oferująca rynek handlowy dla NFT, zareagowała blokując jego konta, aby zapobiec dalszym szkodom. Jednakże, według Acresa, nie było to rozwiązanie, o które prosił:

OpenSea trzymało moje aktywa w okupu przez ponad trzy miesiące pomimo wielokrotnych żądań odblokowania moich aktywów

Oszukany inwestor powiedział, że jego zdaniem platforma powinna się z nim rozliczyć ze strat poniesionych w tym czasie

Acres jest przekonany, że szacowane straty z powodu nieudolnych działań OpenSea wynoszą 500 tysięcy dolarów. Z tego powodu Acres skorzystał z pomocy prawników, aby podjąć działania przeciwko OpenSea.

Czy to przez intencję, czy nieudolność, działania OpenSea spowodowały u mnie znaczne straty finansowe, ponieważ jestem aktywnym inwestorem w społeczności Web3

Enrico Schaefer, prawnik prowadzący zespół prawny Acres, powiedział, że nie jest to odosobniony przypadek

Adwokat potwierdził, że z podobną sprawą ma do czynienia kilka innych osób. Schaefer wyjaśnił:

Rozmawiałem i reprezentuję kilka osób, którym skradziono NFT lub przejęto konta na rynku OpenSea. W niektórych przypadkach OpenSea przyznaje się do błędu i wypłaca odszkodowanie właścicielowi konta. W innych, OpenSea po prostu ignoruje sprawę

Sprawa z Acres, wywołała pytania o zdolność tych platform do obsługi kradzieży

Zapytany o kwestię z Acres, rzecznik OpenSea powiedział, że:

Kradzież, o której mowa, miała miejsce poza OpenSea, a przedmioty zostały sprzedane zanim OpenSea dowiedziała się o zgłoszonej kradzieży. Wkrótce po otrzymaniu powiadomienia i uświadomieniu sobie, wyłączyliśmy przedmioty, a konto użytkownika zostało od tego czasu odblokowane

Ponadto platforma zaznaczyła, że zainwestowała w narzędzia i personel, aby zapobiec i wykryć kradzież oraz powstrzymać odsprzedaż skradzionych przedmiotów na swojej platformie. Napisali:

Kradzież jest jednym z największych i najtrudniejszych do rozwiązania problemów ekosystemu, ponieważ dzieje się na wielu różnych powierzchniach cyfrowych i poprzez wiele unikalnych (i legalnych) kanałów komunikacji

11 sierpnia 2022 roku rynek NFT wprowadził nową politykę dotyczącą skradzionych przedmiotów, aby włączyć i rozszerzyć wykorzystanie raportów policyjnych. W odpowiedzi na to, niektórzy użytkownicy wkroczyli na Twittera, aby oskarżać że kiedy ich NFT zostało skradzione, OpenSea nie było w stanie pomóc.