Prada i NFT

Reading time: 3 min

08/06/22

Views: 61

Prada i NFT

Moda to nie tylko biznes powiązany z wizerunkiem, lecz również z nowymi technologiami, a Prada to udowadnia.

Prada rozszerza ofertę Web3, wprowadzając powiązaną z produktami ofertę NFT i uruchamiając Discord. Jedna z najpopularniejszych marek modowych robi to pięć miesięcy po pierwszej współpracy NFT z Adidas Originals. Luksusowy włoski dom mody wykorzystuje zdobyte doświadczenia przy wprowadzaniu własnych limitowanych produktów. W jaki sposób będzie przebiegać wdrożenie NFT? O tym poniżej

Sukces goni sukces

Po "udanym pierwszym podejściu" do NFT we współpracy z Adidas Originals w styczniu, Prada wprowadza NFT do swojej własnej limitowanej kolekcji Timecapsule - jak informuje włoski dom luksusowy. Inicjatywa Timecapsule, która zadebiutowała w grudniu 2019 roku, zrzuca się na stronę e-commerce Prady w pierwszy czwartek każdego miesiąca i jest dostępna tylko przez 24 godziny. Z tego powodu na stronie Prady pojawiła się koszula neutralna płciowo, zaprojektowana we współpracy z artystą Cassiusem Hirstem, synem Damiena Hirsta.

Koszula NFT

Czarna lub biała koszula z charakterystyczną dla Hirsta maską i skanem mózgu oraz odpowiadające jej NFT z GIF-em czarnej lub białej kapsuły czasu, będą posiadały unikalny numer seryjny odpowiadający fizycznemu produktowi. Prada ujawni cenę koszulki w dniu premiery. Planuje się wydanie stu koszulek i NFT na blockchainie Ethereum, czyli dwukrotnie więcej niż zwykle.Lojalność i nagrody odgrywają kluczową rolę w strategii NFT firmy Prada. Każdy, kto wcześniej kupił fizyczne elementy Timecapsule Prady, otrzyma również odpowiednie NFT, dające dostęp do ekskluzywnych korzyści i doświadczeń, które zostaną ujawnione na nowym serwerze społecznościowym Discord "Prada Crypted" oraz na stronie internetowej marki. Warto zaznaczyć, że właściciele podarowanych NFT mogą je sprzedać na rynku wtórnym. "Istnieje synergia pomiędzy Prada Timecapsule a rzadkością i atrakcyjnością NFT" - stwierdza Prada w oświadczeniu.

Timecapsule - rozwój

Premiera Timecapsule następuje pięć miesięcy po tym, jak Prada stworzyła swoje pierwsze NFT we współpracy z Adidas Originals, które zostały wydane w styczniu na platformie Polygon, preferowanej ze względu na niższe zużycie energii elektrycznej. Najnowsze NFT Prady są emitowane na blockchainie Ethereum, który oferuje "bezpieczne i przyjazne dla użytkownika zakupy. Podobnie jak w przypadku mediów społecznościowych, nie uważam, że NFT są dobre lub złe, ale są one narzędziem cyfrowym, które można wykorzystać na różne sposoby.”- powiedział Lorenzo Bertelli, syn Miuccia Prady i Patrizio Bertelliego, który nadzoruje marketing i społeczną odpowiedzialność biznesu w Prada Group, w wywiadzie dla Vogue Business.

Prada i inne marki

Prada znajduje się na rosnącej liście marek luksusowych, które łączą produkty cyfrowe z fizycznymi. Ostatnimi czasy, firma Gucci ujawniła, że cyfrowe wersje jej inspirowanej archiwaliami torby Blondie są oferowane w nowym miejscu - Gucci Town na platformie Roblox. Patrząc w przyszłość, naturalnym rozszerzeniem oferty Prady mogłoby być połączenie produktów fizycznych z NFT za pomocą mikrochipów RFID (radio frequency identification), które firma zaczęła już umieszczać w swoich torebkach. Dzięki RFID każdy produkt otrzymuje unikalną tożsamość cyfrową, podobną do paszportu, którą firma może wykorzystywać przy tworzeniu i dystrybucji produktów, aby uwierzytelniać i śledzić przedmioty. Jak widać moda to nie tylko biznes powiązany z wizerunkiem, lecz również z nowymi technologiami.