RCD Espanyol akceptuje kryptowaluty

Reading time: 3 min

01/06/22

Views: 95

RCD Espanyol akceptuje kryptowaluty

W ciągu ostatnich kilku miesięcy aktywa cyfrowe i branża piłkarska tworzyły stosunkowo silną więź. RCD Espanyol jest tego świetnym przykładem.

RCD Espanyol połączył siły z Crypto Snack, aby stać się pierwszym zespołem La Liga, umożliwiając fanom kupowanie biletów w kryptowalutach. Profesjonalna drużyna piłkarska z siedzibą w Katalonii w Hiszpanii – RCD Espanyol – umożliwi fanom kupowanie biletów na mecze, produktów handlowych oraz żywności i napojów w kilku kryptowalutach. Oferta będzie dostępna wraz ze startem kolejnego sezonu La Liga od sierpnia 2022 r.

Pierwszy klub w La Liga, który wdrożył krypto

W ciągu ostatnich kilku miesięcy aktywa cyfrowe i branża piłkarska tworzyły stosunkowo silną więź. Wiele klubów ze wszystkich części świata ogłosiło partnerstwa z firmami kryptowalutowymi, wprowadziło giełdy jako sponsorów lub zaakceptowało klasę aktywów jako metodę płatności. Jednak najwyższa hiszpańska dywizja piłkarska – La Liga – nie była tak mocno zaangażowana w ten sektor. Według niedawnego komunikatu prasowego, trend ten zmieni się latem tego roku, kiedy RCD Espanyol pozwoli swoim kibicom kupować bilety, jedzenie i napoje podczas meczów oraz produkty handlowe w bitcoinach, eterze i innych aktywach cyfrowych.

Jak wdrożono kryptowaluty do klubu?

W tym celu klub nawiązał współpracę z Crypto Snack – aplikacją finansową z siedzibą w Barcelonie i Estonii. Klub posiada natywny token iGaming o nazwie SNACK, notowany na wielu głównych giełdach. Zasób zostanie dodany do oferty, umożliwiając fanom wykorzystanie go jako środka rozliczeniowego.

Jakie zdanie na temat wprowadzenia kryptowalut ma klub?

Mao Ye Wu – dyrektor generalny RCD Espanyol – uważa, że ​​współpraca przyniesie „ogromne korzyści zarówno na boisku, jak i poza nim”, zapewniając kibicom piłki nożnej dodatkowe możliwości podczas uczestniczenia w meczu. “Tym krokiem stajemy się pionierami w dziedzinie, która nie jest przyszłością, ale już teraźniejszością” – podkreślił. Ze swojej strony dyrektor generalny Crypto Snack – Stuart Morrison – powiedział, że jego firma ma zaszczyt współpracować z jednym z najpopularniejszych klubów piłkarskich w Hiszpanii. Uważa, że ​​to przedsięwzięcie zapewni fanom Espanyola „zabawny i skuteczny sposób wspierania swojego zespołu poprzez wykorzystanie SNACK i innych kryptowalut”.

Inne kluby również wspierające kryptowluty

Kolejnym piłkarskim gigantem, który pozwolił kibicom kupować karnety na mecze w krypto, jest meksykański Tigres. Aby było to możliwe, zespół nawiązał współpracę z giełdą kryptowalutową w Ameryce Łacińskiej – Bitso. Daniel Vogel – współzałożyciel i dyrektor generalny platformy – przekonywał, że partnerstwo z Tigres zwiększy codzienne wykorzystanie kryptowalut w wydarzeniach sportowych, „tym samym rozszerzając ich zastosowanie jako metody płatności w przypadku wszelkiego rodzaju wydarzeń”. Prezes klubu piłkarskiego – Mauricio Culebro Galván – zasugerował, że może to nie być ostatnie przedsięwzięcie kryptowalutowe zainicjowane przez zespół: „Tigres nadal spogląda w przyszłość, a wraz z Bitso z pewnością pojawią się nowe inicjatywy, które pomogą wspierać nasze usługi” . Patrząc na zasięg NFT i kryptowalut (chociażby Leo Messi i NFT), szeroko pojęte rozwiązania technologiczne oparte o technologię blockchain, które są wykorzystywane w piłce nożnej śmiało można stwierdzić, że ta dziedzina sportu zna już korzyści związane z krypto.