Sony i Lego inwestują w Fortnite 2 miliardy dolarów

Reading time: 3 min

01/06/22

Views: 15

Sony i Lego inwestują w Fortnite 2 miliardy dolarów

Nowe technologie i gry komputerowe zyskują coraz większą kapitalizację i zainteresowanie wśród dzieci, a także dorosłych.

Epic Games, twórcy niezwykle popularnej gry wideo Fortnite, właśnie otrzymali 2 miliardy dolarów od gigantów rozrywkowych Sony Group Corp. i Kirkbi, rodzinnej firmy stojącej za “The Lego Group”. Sony i Kirkbi zainwestują w Epic po miliardzie, celem rozbudowy nowych technologii. Co ma wspólnego firma zajmująca się zabawkami lub elektroniką z grami i nowymi technologiami? O tym piszemy poniżej!

Epic Games

Firma Epic Games z siedzibą w Cary w stanie Karolina Północna została założona przez dyrektora generalnego Tima Sweeneya w 1991 roku. Oprócz Fortnite firma Epic opracowała silnik gry “3D Unreal Engine”. Dziś podmiot posiada około 40 biur na całym świecie.

„Ta inwestycja przyspieszy naszą pracę nad budowaniem metawszechświata i tworzeniem przestrzeni, w których gracze mogą bawić się z przyjaciółmi, marki mogą tworzyć kreatywne i wciągające doświadczenia, a twórcy mogą budować społeczność i rozwijać się”
– mówi Sweeney w oświadczeniu.

Mówiąc prościej, partnerstwo Lego i Epic zbuduje zabawne i bezpieczne miejsce dla dzieci w metaświecie!

Sony i Lego oferują wsparcie

Jose Najarro, analityk w The Motley Fool, który zajmuje się branżą technologiczną i hazardową, mówi, że inwestycja w wysokości 2 miliardów dolarów potwierdza, że ​​metaświat to przyszłość dla społeczności graczy. Dodaje, że może to również przyczynić się do dalszego rozwoju silnika gier Epic:
„Unreal Engine to narzędzie programowe służące do tworzenia i projektowania gier wideo i może być niezbędnym narzędziem do tworzenia metaświata. W przypadku Sony inwestycja przyczyni się do „rozwoju nowych cyfrowych doświadczeń fanów sportu i naszych inicjatyw w zakresie produkcji wirtualnej” — mówi Kenichiro Yoshida, prezes i dyrektor generalny Sony Group Corp. Najarro uważa, że główni konkurenci Epic, czyli Unity Software i Roblox, zmierzą się teraz z konkurentem z większymi pieniędzmi i większymi zasobami, gdyż partnerstwo z Sony i Lego może zapewnić Epic Games inne formy aktywów takie jak np:

  • znaki towarowe,
  • produkty cyfrowe,
  • produkty fizyczne.

Jednocześnie Najarro uważa, że ​​takie rozwiązanie jest bardziej korzystne dla graczy i konsumentów, ponieważ zwiększa konkurencyjność w tej rozwijającej się technologii i zmusza firmy do przyspieszenia rozwoju i innowacji. Nowe technologie i gry komputerowe zyskują coraz większą kapitalizację i zainteresowanie wśród dzieci, a także dorosłych. Nie dziwi nas to, że wielkie korporacje łączą siły, gdyż jest to biznes, który z pewnością będzie się rozwijać w przyszłości. Dodatkowo, niektóre firmy wdrażają NFT do sektora gamingu, co pokazuje, że zbiera on także żniwa wśród rozwiązań, jakie oferuje technologia blockchain.