Starbucks wprowadza własną kolekcję NFT

Reading time: 3 min

01/06/22

Views: 26

Starbucks wprowadza własną kolekcję NFT

Jesteśmy świadkami NFT przeprowadzanego na szerokę skalę przez jedną z największych marek na świecie.

Starbucks to największa na świecie sieć kawiarni. Została założona 30 marca 1971 w Seattle w stanie Waszyngton. Marka cieszy się niezwykłą popularnością i idzie z duchem czasu. Nie dziwi zatem fakt, że Starbucks postanawia wykorzystać technologię blockchain i NFT do promocji swojej firmy. Co oferuje NFT? Kiedy dojdzie do uruchomienia NFT? Zapraszamy do zapoznania się z tymi informacjami.

Jak wykorzystać NFT?

Właściciele będą mieli dostęp do „ekskluzywnych kaw i szeregu innych korzyści” z sieci kawiarni. Podczas otwartego forum na początku kwietnia, dyrektor generalny Starbucks, Howard Schultz, mówił o kilku aspektach przyszłości firmy, m.i.n o tym, jak sieć może poprawić ogólne „doświadczenie” pracowników z firmą. Howard planuje zawiesić wykup akcji, a zamrożone z tego tytułu środki inwestować w pracowników oraz sklepy. W związku z tym firma bada zalety wykorzystania NFT.

Atuty Starbucksa

Firma posiada wieloletnie doświadczenie i markę, która może zostać wykorzystana do przeprowadzenia świetnego NFT. „Jeśli spojrzysz na firmy, marki, celebrytów, influencerów, którzy próbują stworzyć cyfrową platformę NFT i biznes, nie mogę znaleźć jednej z nich, która ma skarbnicę aktywów, które ma Starbucks – od przedmiotów kolekcjonerskich po całe dziedzictwo firmy” – powiedział Schultz. Prawie dokładnie miesiąc później, Starbucks potwierdził, że jeszcze w tym roku uruchomi swoją pierwszą kolekcję NFT (non-fungible token) i że będzie ona oparta na „sztuce kawy i opowiadaniu historii”. W poście na swojej stronie internetowej Starbucks wyjaśnił, że NFT były tylko częścią tego, co ma stać się pełnoprawną społecznością cyfrową, która skupi się na kawie, zanim rozszerzy się na sztukę, muzykę i książki. „Planujemy stworzyć serię markowych kolekcji NFT, których posiadanie inicjuje członkostwo w społeczności i umożliwia dostęp do ekskluzywnych doświadczeń i korzyści” – napisała firma.

Technologia

Chociaż Starbucks nie opracował wszystkich szczegółów – w swoim poście na blogu zasugerował, że nie określił, jakiego rodzaju technologii blockchain użyje.
Schultz i Brewer powiedzieli, że Starbucks wprowadzi swoją platformę „Starbucks Digital Community Web3” jeszcze w tym roku. Taka społeczność jeszcze bardziej wzmocni markę Starbucks, zaangażuje partnerów i będzie sprzyjać tej działalności. Schultz, który pełnił funkcję tymczasowego dyrektora generalnego od czasu odejścia byłego prezesa i dyrektora generalnego Kevina Johnsona, mówi, że następnym liderem firmy powinien być ktoś, kto rozumie NFT, blockchain i inne innowacje. „Myślę, że następny dyrektor generalny będzie osobą kreatywną, która zrozumie, że wartość marki Starbucks ma prawdziwą legitymację i znaczenie poza naszymi sklepami, a świat, w którym dzisiaj żyjemy, nasza baza klientów staje się coraz młodsza i świadoma technologii” – powiedział Schultz. Jak widać jesteśmy świadkami NFT przeprowadzanego na szerokę skalę przez jedną z największych marek na świecie. To z pewnością pozytywnie wpłynie na opinię o technologii blockchain i kryptowalutach.