Zuckerberg ogłasza NFT na instagramie

Reading time: 3 min

01/06/22

Views: 14

Zuckerberg ogłasza NFT na instagramie

Zuckerberg ma nadzieję, że użytkownicy będą mogli tworzyć własne NFT na platformie w nadchodzących miesiącach.

Założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg, potwierdził wcześniejsze doniesienia dotyczące tego, że ​​aplikacja Instagram do udostępniania filmów i zdjęć planuje dodać do platformy tokeny NFT:„Pracujemy nad wprowadzeniem NFT na Instagram w najbliższym czasie” – powiedział Zuckerberg.
Dlaczego podjęto takie kroki? O tym piszemy poniżej!

Dlaczego powstaje NFT?

Zuckerberg ma nadzieję, że użytkownicy będą mogli tworzyć własne NFT na platformie w nadchodzących miesiącach. To może zmienić zasięgi NFT i spopularyzować sektor krypto jeszcze bardziej! Dlaczego? Gdyż w grudniu ubiegłego roku Instagram – który ma ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie – powiedział, że aktywnie będą udostępnianie technologie NFT szerszej publiczności.

„Myślę, że to ciekawe miejsce, w którym możemy wdrożyć NFT, co prawdopodobnie pomoże wielu twórcom” – napisał na platformie Adam Mosseri, szef programowania na Instagramie.

Metaświat i przyszłość instagrama

Przejście Instagrama do NFT wpisuje się w wizję firmy polegającą na integracji ze światem wirtualnym, znaną jako metaverse. W październiku 2021 r. Facebook zmienił nazwę na Meta, odzwierciedlając kierunek w którym podąża firma. Według twórców najpopularniejszych social mediów i ich programistów wdrożenie do facebooka i instagrama technologii z metaświata ułatwi ludziom sprzedawanie obiektów cyfrowych z edycji limitowanej, takich jak NFT. Metaverse to cyfrowa rzeczywistość, która łączy aspekty mediów społecznościowych, gier online, rzeczywistości rozszerzonej (AR) , rzeczywistości wirtualnej (VR) i kryptowalut, aby umożliwić użytkownikom wirtualną interakcję.

NFT na instagramie i facebooku – historia

NFT nie są pierwszą próbą wypuszczenia produktu związanego z kryptowalutami. W 2019 r. firma planowała wprowadzić na swojej platformie stablecoina o nazwie „ Diem ” — formalnie oznaczoną jako „Libra”. Waluta cyfrowa pozwoliłaby na zakupy w aplikacji i ułatwiłaby transfer środków pomiędzy użytkownikami bez potrzeby przechodzenia przez tradycyjny system finansowy, jednak ze względu na szereg przeszkód regulacyjnych i wewnętrznych nieporozumień co do kierunku kryptowaluty nie udało się uruchomić Diem.

Giganci mediów społecznościowych zarabiają na NFT

Inne firmy zajmujące się mediami społecznościowymi również przeniosły się, aby dodać NFT do swoich platform. W styczniu Twitter, Inc. ( TWTR ) pozwolił swoim subskrybentom premium na iOS dodać zdjęcie profilowe NFT z planami wprowadzenia tej technologii w swojej aplikacji i witrynie na Androida. Zaledwie kilka tygodni później portal społecznościowy Reddit poszedł w ślady Twittera, mówiąc, że testuje awatary NFT na swojej platformie. Tymczasem serwis pay-per-view “OnlyFans” ogłosił w lutym, że pozwoli twórcom treści na używanie zdjęć profilowych NFT wybitych na blockchainie Ethereum .
Kryptowaluty i oferty produktów cyfrowych zyskują coraz szersze zastosowanie, więc nie powinno nas dziwić, że instagram i facebook również mocno interesują się NFT. Czy Insta rozszerzy świadomość na temat technologii blockchain wśród swoich użytkowników? Być może przekonamy się o tym niebawem!